Młodzież Poznań

Zjazd Młodzieży w Poznaniu

  • Full Screen
  • Wide Screen
  • Narrow Screen
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Zgrabna figura i mięśnie ze stali

Email Drukuj PDF

UWAGA - ATRAKCJE!

Na tegorocznym zjeździe zadbamy nie tylko o naszą kondycję duchową, ale także fizyczną. Będziemy mieli zaszczyt zaprezentować proste, statyczne ćwiczenia (przy których się nie spocisz), a które bardzo dobrze wpływają na figurę, oraz sprawność fizyczną.

Jeżeli chcesz się czuć swobodnie, weź ze sobą wygodny strój, oraz karimatę. Opowiemy o tym jak utrzymać dobrą figurę bez zmęczenia i jak wytrwać w swoich postanowieniach. Do zobaczenia!


Stretching

Ćwiczenia poprzedzające każdy prawidłowo prowadzony trening, popularnie nazywane ROZGRZEWKĄ, powinny zaczynać się i kończyć rozciąganiem! Ze względów logistycznych (mało pryszniców) zajmiemy się jedynie statycznymi metodami rozciągania całego ciała.

METODY STATYCZNE polegają na stopniowym rozciąganiu mięśni do momentu ich maksymalnego oporu. W tym punkcie zatrzymujemy ruch na chwilę i powracamy do pozycji wyjściowej. Po chwili odpoczynku ponawiamy ćwiczenie. I tak kilkakrotnie...

Prezentujemy STRETCHING (zestaw ćwiczeń fizycznych polegający na rozciąganiu mięśni celem zwiększenia rozpiętości ruchowej i ich uelastycznienia, a także poprawienia ukrwienia układu motorycznego, lepszy dostęp tlenu i substancji odżywczych do mięśni, szybszej regeneracji i rozruszanie całego organizmu), który pozwoli na rozciągnięcie wszystkich mięśni i całego ciała. Stretching może być również sposobem wyciszenia organizmu po treningu.

Do głównych faz i zasad stretchingu zalicza się:

  • Napinanie poszczególnych mięśni przez 10-15 sek.
  • Rozluźnianie ich na 2-5 sek.
  • Rozciąganie przez ok. 10-30 sek. (nie można doprowadzać do uczucia bólu - grozi to rozerwaniem tkanek i kontuzją)
  • Równomierne ćwiczenia oddechowe towarzyszące poprzednim (nie wstrzymywać oddechu)

 

Ćwiczenia numer 1, 2 i 3 prezentują ćwiczenia rozciągające mięśnie szyi i karku:

1 - dotykamy raz prawym, raz lewym uchem do ramienia,
2 - obracamy głowę raz w prawą, raz w lewą stronę,
3 - sięgamy brodą do klatki piersiowej, a z powrotem odchylamy głowę próbując sięgnąć brodą jak najwyżej.

Ćwiczenia numer 4 i 5 rozciągają mięśnie barków:

4 - prawą ręką chwytamy się lewej łopatki, a lewa ręka mocno odpycha łokieć do tyłu; tak samo wykonujemy ćwiczenie na drugą rękę,
5 - zaplatamy palce obu rąk i mocno naciągamy przed siebie.

Ćwiczenia numer 6 i 7 rozciągają mięśnie pasa:

6 - podnosimy ręce do góry i zaplatamy nad głową, a następnie robimy skłon tułowia raz na prawą, raz na lewą stronę,
7 - trzymamy ręce na biodra i zdecydowanie odwracamy się za siebie raz w jedną, raz w drugą stronę.

Ćwiczenia numer 8, 9 i 10 rozciągają mięśnie dolnych partii ciała:

8 - aby nie doznać kontuzji kostki, wykonujemy szybkie i zdecydowane obroty kostki, raz jedną, raz drugą nogą,
9 - robimy lekki wykrok prawą nogą, nogę lekko zginamy, a lewa noga mocno ciągnie wyprostowaną nogę do tyłu; zmieniamy nogę i powtarzamy ćwiczenie (ręce opieramy o ścianę i ciągniemy biodra do ściany; rozciągamy mięśnie łydek),
10 - podpieramy się o ścianę lub krzesło, aby stać stabilnie, a następnie łapiemy kostkę prawej nogi i ciągniemy do prawego pośladka; zmieniamy nogę i powtarzamy.

Ćwiczenia numer 11, 12, 13 i 14 wciąż działają rozciągająco na mięśnie dolnych partii ciała, ale teraz pracujemy w parterze:

11 - w siadzie płaskim podkurczamy jedną nogę i przenosimy ją za kolano nogi przeciwnej; kolano mocno przyciągamy do siebie i zmieniamy nogę,
12 - w tej samej pozycji, ale dokładamy łokieć przeciwnej nogi, który maksymalnie rozciąga mięśnie pośladków; dodatkowo dbamy jeszcze o mięśnie szyi patrzymy daleko za siebie,
13 - wykonujemy podkurczając jedną nogę do uda, druga jest wyprostowana, a my wykonujemy skłony tułowia do nogi wyprostowanej,
14 - leżymy prosto, ręce wyciągamy do góry, prostujemy nogi, obciągamy palce stóp i głęboko oddychamy. Palce stóp raz kierujemy do góry, a później znów przed siebie.

Wszystkie ćwiczenia prezentowane dzisiaj, bardzo dobrze wpływają na figurę!
Więc teraz apel do wszystkich dziewczyn: Ćwiczcie codziennie i ulepszajcie wizualnie nasz męski świat Śmiech
Dzięki za uwagę i zapraszam jutro. Dobrego dnia życzę Uśmiech

You are here: